Асноўнымі мэтамі СВК і СУР IT-кампаніі з'яўляюцца:
- стратэгічныя, якія спрыяюць выкананню місіі IT-кампаніі. Дасягненне пазначаных мэт ажыццяўляецца праз рэалізацыю, у прыватнасці, наступных задач:
- абарона інтарэсаў IT-кампаніі, яго акцыянераў, партнёраў і кліентаў ад любога віду шкоды;
- павышэнне (захаванне) надзейнасці і эфектыўнасці IT-кампаніі для ўсіх зацікаўленых бакоў: кліентаў, контрагентаў, работнікаў і органаў кіравання за кошт забеспячэння эфектыўнага функцыянавання СВКіУР;
- эфектыўнасць і рэзультатыўнасць дзейнасці (аперацыйнай дзейнасці) – мэты, якія тычацца пытанняў эфектыўнасці фінансава-гаспадарчай дзейнасці IT-кампаніі, а таксама забеспячэння захаванасці актываў.
- комплаенс – мэты ў галіне адпаведнасці дзейнасці IT-кампаніі прымяняльным заканадаўчым патрабаванням, патрабаванням ЛПА, іншым міжнародным практыкам. IT-кампанія імкнецца развіваць, падтрымліваць і прасоўваць комплаенс-культуру на ўсіх узроўнях арганізацыйнай структуры. Кіраўніцтва IT-кампаніі і Менеджмент IT-кампаніі дэманструюць актыўную, бачную, паслядоўную і ўстойлівую прыхільнасць агульным стандартам паводзін, якія патрабуюцца ў рамках усёй IT-кампаніі, заахвочваюць паводзіны, якія стварае і падтрымлівае выкананне ўсталяваных патрабаванняў, прадухіляюць і не дапушчаюць паводзін, якія ставіць
- у галіне дакладнасці справаздачнасці і надзейнасці сістэмы яе падрыхтоўкі – своечасовая і якасная падрыхтоўка фінансавай, нефінансавай, унутранай і/або знешняй справаздачнасці.
У адпаведнасці з арганізацыйна-функцыянальнай структурай IT-кампаніі, арганізацыйная структура СВК і СУР прадстаўлена ўдзельнікамі/суб'ектамі СВК і СУР, ролі/вобласці адказнасці якіх размежаваны ў залежнасці ад іх удзелу ў працэсах распрацоўкі, укаранення і маніторынгу эфектыўнасці СВК і СУР.
Для павышэння эфектыўнасці СВК і СУР IT-кампаніі арганізаваны з улікам лепшых міжнародных практык на падставе канцэпцыі "Мадэлі Трох Ліній".
Удзельнікамі/суб'ектамі СВК і СУР з'яўляюцца:
- Агульны сход акцыянераў;
- рэвізійная камісія IT-кампаніі;
- назіральная рада IT-кампаніі;
- камітэты пры наглядальнай радзе IT-кампаніі;
- дырэкцыя, члены дырэкцыі, дырэктар IT-кампаніі;
- калегіяльныя органы IT-кампаніі (іншыя камітэты, парады, камісіі і г.д.);
- служба ўнутранага аўдыту;
- службовая асоба, адказная за ўнутраны кантроль і за кіраванне рызыкамі;
- іншыя кіраўнікі і службовыя асобы IT-кампаніі;
- работнікі IT-кампаніі.
Паміж усімі ўдзельнікамі/суб'ектамі СВК і СУР размеркаваны паўнамоцтвы і адказнасць, а таксама забяспечана ўзаемадзеянне ў адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства і Статута IT-кампаніі.
IT-кампанія ажыццяўляе ўнутраны маніторынг СВК і СУР на сталай аснове, шляхам назірання за функцыянаваннем СВК і СУР на ўсіх узроўнях кіравання.
Асноўныя ўласцівыя віды рызык у IT-кампаніі:
- эканамічныя (камерцыйныя) рызыкі;
- праектныя рызыкі;
- вытворчыя (аперацыйныя) рызыкі;
- рызыкі персаналу;
- рэпутацыйныя рызыкі.
У IT-кампаніі ажыццяўляюцца наступныя віды ўнутранага кантролю:
- папярэдні;
- бягучы;
- наступны.
Парадак ажыццяўлення папярэдняга, бягучага і наступнага кантролю, формы (спосабы) яго ажыццяўлення, парадак прыняцця рашэнняў, узаемадзеяння структурных падраздзяленняў, размеркавання і дэлегавання паўнамоцтваў у працэсе ажыццяўлення аперацый (здзелак), кіравання рызыкамі, унутранага кантролю вызначаюцца ЛПА IT-кампаніі, якія рэгламентуюць парадак ажыццяўлення такіх аперацый, іх адлюстравання ва ўліку-працэс-з працэдур .
|
Прынцып
|
Разуменне (сутнасць)
|
|
1. Бесперапыннасці, комплекснасці і ўзаемадзеяння
|
СВК і СУР IT-кампаніі функцыянуе на пастаяннай аснове, на ўсіх узроўнях арганізацыйнай структуры.
Усе працаўнікі IT-кампаніі бяруць удзел у працэсах унутранага кантролю і кіравання рызыкамі. Усе ўдзельнікі/суб'ект СВК і СУР узаемадзейнічаюць паміж сабой па пытаннях СВК і СУР.
|
|
2. Інтэграцыі
|
СВК і СУР IT-кампаніі з'яўляецца неад'емнай часткай сістэмы карпаратыўнага кіравання ў IT-кампаніі і выкарыстоўваецца пры распрацоўцы і фармаванні стратэгіі развіцця IT-кампаніі.
|
|
3. Метадалагічнага адзінства
|
Працэсы ў СВК і СУР IT-кампаніі рэалізуюцца на аснове адзіных падыходаў і стандартаў для ўсіх працаўнікоў, структурных адзінак IT-кампаніі.
|
|
4. Прыярытэтнасці
|
IT-кампанія прымае неабходныя меры ў першую чаргу адносна крытычных для дзейнасці IT-кампаніі рызык.
|
|
5. Поўнай адказнасці
|
Усе суб'екты СВК і СУР нясуць адказнасць за выяўленне, ацэнку, аналіз і бесперапынны маніторынг рызык
у рамках сваёй дзейнасці, распрацоўку і ўкараненне неабходных мерапрыемстваў
па кіраванні рызыкамі і сродкамі кантролю, іх прымяненне ў рамках сваёй
кампетэнцыі, бесперапынны маніторынг эфектыўнасці мерапрыемстваў па кіраванні
рызыкамі і сродкаў кантролю.
|
|
6. Падзел паўнамоцтваў і абавязкаў
|
Функцыі паміж работнікамі і структурнымі падраздзяленнямі IT-кампаніі размяркоўваюцца такім чынам, каб за адным работнікам або структурным падраздзяленнем не былі адначасова замацаваны абавязкі па рэалізацыі функцый і абавязкі па кантролі за іх выкананнем.
|
|
7. Мэтазгоднасці і аптымальнасці
|
Аб'ём і складанасць працэдур унутранага кантролю і мер па кіраванні рызыкамі, якія прымяняюцца ў IT-кампаніі, з'яўляюцца неабходнымі і дастатковымі для выканання задач і дасягнення мэт функцыянавання СВК і СУР.
Укараненне працэдур унутранага кантролю ажыццяўляецца з улікам мэтазгоднасці і эканамічнай эфектыўнасці такога ўкаранення, а менавіта: праводзіцца аналіз суадносін затрат на ўкараненне кантрольных працэдур і эфекту ад мерапрыемстваў па кіраванні рызыкамі, рэалізацыі кантрольных працэдур.
Выбар аб'ектаў праверак (уключаючы тэсціраванне кантрольных працэдур) ажыццяўляецца на падставе рызыка-арыентаванага падыходу.
|
|
8. Рэсурснасці
|
Функцыянаванне і развіццё СВК і СУР напрамую залежыць ад вызначэння і своечасовага прадастаўлення неабходных рэсурсаў для стварэння, укаранення, падтрымання і пастаяннага паляпшэння, а таксама для рэзультатыўнага кіравання сістэмамі.
|
|
9. Своечасовасці паведамлення
|
Інфармацыя аб выяўленых рызыках і невыкананні кантрольных функцый павінна своечасова прадастаўляцца асобам, упаўнаважаным прымаць адпаведныя рашэнні.
|
|
10. Разумнага падыходу да фармалізацыі кантрольных працэдур і дакументавання
|
IT-кампанія імкнецца фармалізаваць асноўныя кантрольныя працэдуры і задакументаваць работу ў рамках СВК і СУР такім чынам, каб аб'ёмы дакументавання і фармалізацыі былі неабходны і дастатковыя для эфектыўнага функцыянавання СВК і СУР, а таксама маглі падтрымлівацца IT-кампаніяй у актуальным стане.
|
|
11. Уцягнутасці (уключаючы прынцып "Тон зверху")
|
Органы кіравання IT-кампаніі нясуць адказнасць за стварэнне і функцыянаванне адэкватнай і дзейснай СВК і СУР, уключаючы кантроль за выкананнем этычных норм і стандартаў прафесійнай дзейнасці ў рамках карпаратыўнай культуры IT-кампаніі, стварае атмасферу адкрытых зносін, падае прыклад бездакорных паводзін, заахвочвае прынцыповасць і лаяльнасць працаўнік добрасумленнае стаўленне да ўдзелу ў СВК і СУР.
|
|
12. Адаптыўнасці і развіцця
|
IT-кампанія накіравана на развіццё СВК і СУР з улікам неабходнасці вырашэння новых задач, якія ўзнікаюць у выніку змянення ўнутраных і знешніх умоў функцыянавання дзейнасці IT-кампаніі, а таксама з улікам Стратэгіі IT-кампаніі на адпаведны стратэгічны перыяд.
|
|
13. Незалежнасці ацэнкі
|
Органы ўнутранага кантролю і кіравання рызыкамі незалежныя ад іншых суб'ектаў СВК і СУР з мэтай прадастаўлення аб'ектыўнай і дакладнай ацэнкі эфектыўнасці СВК і СУР.
|
|
14. Законнасці
|
Недапушчэнне выкарыстання службовымі асобамі IT-кампаніі або прыраўнаваны
|
|
ПІБ:
|
Прызначаны:
|
Кантакты:
|
|
Герасімава Марыя Аляксандраўна
|
Пратаколам пасяджэння наглядальнай рады IT-кампаніі ад 30.01.2024 № 14
|
M.Gerasimova@cbt.by
Тэл.: 8(017)395-29-16
Адрас: г. Мінск, вул. Караля, д.51, каб.7.
|
ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій" высока цэніць сваю рэпутацыю надзейнага партнёра, пастаўшчыка паслуг і імкнецца да павышэння і ўмацавання даверу з боку кліентаў і партнёраў, забеспячэння справядлівага і сумленнага абслугоўвання кліентаў, захаванню высокіх стандартаў карпаратыўнага кіравання на прынцыпах адкрытасці, празрыстасці і сумленнасці.
IT-кампанія не прымае праяў неправамерных (супрацьпраўных), неэтычных дзеянняў. У мэтах папярэджання і мінімізацыі рызык неправамерных дзеянняў з боку IT-кампаніі можна бесперашкодна праінфармаваць службовую асобу, адказную за ўнутраны кантроль і за кіраванне рызыкамі ў IT-кампаніі. Ініцыятарам прадстаўленай інфармацыі гарантуецца поўная канфідэнцыйнасць, пры жаданні ініцыятар звароту можа пакінуць любых формаў звесткі аб сабе і кантакты.
Кожнае паведамленне ў абавязковым парадку будзе разгледжана. Дзякуем Вам за тое, што з Вашай дапамогай мы зможам павысіць якасць якія прадстаўляюцца намі паслуг.